Felanmälan

HSB är föreningens fastighetsskötare och de har hand om allmän skötsel och felanmälan för fastigheten. 

Tänk på att fel som du som boende är ansvarig för bekostar du själv. Det smidigaste brukar dock vara att lösa akuta fel med hjälp av fastighetsskötaren oavsett vem som är ansvarig.

HSB sköter nu också på uppdrag av samfälligheten vår gård, garaget, och yttre miljö. Fel på port-öppnare till garaget skall t.ex. felanmälas till HSB. För att undvika missförstånd vid kontakt med HSB kan det därför vara bra att förklara om det gäller ett fel som vi som förening ansvarar för eller om det är samfällighetens ansvarsområde.

Felanmälan under ordinarie öppettider (måndag - torsdag kl 8-18, fredagar 8-16) görs på 010-451 30 50 eller via HSBs hemsida www.hsb.se/sydost/felanmalan (välj "Trummens Strand" som bostadsrättsförening).

Vid akuta fel utanför ordinarie öppettider, ring 010-451 30 60

ALT-hiss sköter våra hissarna. Vid driftstörning kontaktar du dem på 010-205 00 50 (denna information finns även i hissarna).

Har du andra frågor kring felanmälan, kontakta styrelsen.

Senast uppdaterad 2021-10-30 av Anders Engström.